сторінка психолога
Психологічна служба в нашому дошкільному закладі покликана:
забезпечити повноцінне управління психічним процесом, метою якого є максимальне сприяння індивідуальному, психічному, особистісному розвитку дітей, що гарантує їм на момент випуску із дошкільного навчального закладу відповідну соціальну зрілість.
Психолог у своїй діяльності керується:
- Листом МОНУ про основні завдання психологічної служби на поточний навчальний рік;
- Законом України "Про освіту"
- Законом України "Про дошкільну освіту"
- Декларацією прав дитини
- Етичним кодексом психолога
- Конвенцією ООН про права дитини
- Положенням про психологічну службу
- Конституцією України
- Положенням про дошкільний навчальний заклад
Практичний психолог закладу:
- керується етичним кодексом психолога;
- дотримується педагогічної етики;
- будує діяльність на основі доброзичливості, довіри в тісному співробітництві з усіма учасниками навчального процесу;
- рівень психпідвищує ологічних знань вихователів, батьків, дітей;
Основні завдання психологічної служби в закладі дошкільної освіти:
Метою роботи психологічної служби в ЗДО є формування психічно здорової особистості.
Пріоритетним завданням практичного психолога в закладі є допомога у спрямуванні діяльності педагогічного колективу для створення умов, які сприятимуть охороні фізичного і психічного здоров’ я дітей та співробітників забезпеченню їхнього емоційного благополуччя та ефективному розвитку здібностей кожної особистості.
Враховуючи основні річні завдання ЗДО на навчальний рік, завдання психологічної служби постають такі:
- Проведення адаптації дошкільника в дошкільному навчальному закладі;
- вивчення індивідуальних особливостей дітей, доведення одержаної інформації до відома педагогів та батьків;
- розвиток пізнавальних процесів та здібностей відповідно до вікових можливостей дітей, активізація творчої уяви та зв’язного мовлення;
- надання психологічної допомоги дітям з проблемами в емоційному розвитку та в розвитку пізнавальних процесів;
- психолого-педагогічна робота щодо розвитку творчості дітей;
- проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми пільгового контингенту;
- проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми обдарованими;
- дослідження тривожності серед дітей старшого дошкільного віку;
- співробітництво з батьками, педагогами, розширювання психолого-педагогічних знань батьків;
- дослідження сфери сімейних стосунків, міжособистісних стосунків;
- визначення мікроклімату в дитячому закладі, відношення педагогів до дітей та взаємовідносини в колективі;
- вивчення та впровадження Базової Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»;
- визначення психологічної готовності до шкільного навчання дітей старших груп
- ( мотиваційна, розумова, емоційно-вольова та соціальна готовність).
Основні цілі психологічної служби в закладі дошкільної освіти:
- Робота зі створення умов з розвитку та оптимізації емоційного світу дітей та виховання гуманних та естетичних почуттів, моральних якостей засобами художніх творів, театралізацій казок, сюжетно-рольової гри;
- поглиблення роботи з розвитку адекватної та підвищеної самооцінки дитини;
- сприяння вільному розкриттю здібностей кожної дитини;
- націлювання батьків і дітей на здоровий спосіб життя;
- здійснювати якісний підхід до виховання у дошкільників працьовитості, позитивного ставлення до праці як необхідної умови становлення громадянської позиції особистості;