Про імплементацію матеріалів тренінгу щодо психічного здоров’я та психосоціальної підтримки учасників освітнього процесу в «Ластівочці»
В межах проєкту ЮНІСЕФ «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні», який реалізує ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», практичний психолог дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №6 «Ластівочка», яка пройшли навчання та отримала сертифікат, активно включилась в процес імплементації матеріалів тренінгового проєкту і запропонованого авторами методичного посібника «Підтримуємо та зберігаємо психічне здоров’я дітей».
На протязі січня 2024р. практичним психологом Наталією Чекаліною та вихователями старшої групи «Ромашка» проведено необхідну кількість занять з дітьми старшого дошкільного віку та зустрічей з педагогами згідно розробленого алгоритму заходів, які побудовані на різних формах роботи і змусили знаходити творчі рішення та нестандартні підходи до роботи в стресових ситуаціях всіх учасників освітнього процесу закладу.
Алгоритм проведення заходів з дітьми за посібником «Підтримуємо
та зберігаємо психічне здоров'я дітей
№ з/п |
Дата проведення |
Назва заходу |
Мета заходу |
1. |
09.01.2024р. |
Розділ І. Емоції а) Інсценування «Пантоміма» |
Мета: навчити дітей розпізнавати емоції за виразом обличчя та жестами. |
2. |
10.01.2024р. |
б) Вправа «Гра з песиком»
|
Мета: навчити дітей візуалізувати емоції, виконувати завдання подумки, уявляючи щось або когось відповідно до короткої розповіді педагога, активізувати образне мислення дітей. |
3. |
11.01.2024р. |
Розділ ІІ. Емпатія та зміцнення зв'язків з іншими людьми а) Мінізаняття «Колаж вдячності» |
Мета: виховувати у дітей почуття вдячності, вчити досліджувати свої почуття, зокрема переживання. |
4. |
12.01.2024р. |
б) Гра «Вгадай, що відчуває інший» |
Мета: вправлятися з дітьми у розпізнаванні емоції, яку «передає» товариш. |
5. |
15.01.2024р. |
Розділ ІІІ. Релаксація та стресостійкість а) Гра-перевтілення «Розквітають квіти» |
Мета: розвивати вміння знімати фізичне та емоційне напруження, контролювати м’язові відчуття. |
6. |
16.01.2024р. |
б) Дихальна вправа «Метелик» |
Мета: забезпечити дітям легкий спосіб розслабитися та зменшити стрес, активізуючи їхню уяву та поєднуючи ігрові рухи з глибоким диханням. |
7. |
17.01.2024р. |
Розділ ІV. Самоефективність і самовираження
а) Вправа «Супергерої щодня» |
Мета:розуміти, чому можна бути супергероєм щодня в ситуаціях, які відповідають типовим сценаріям, з якими стикаються діти дошкільного віку, як-от допомагати другові, прибирати безлад або ділитися іграшками, і як вони використовуватимуть свої здібності, силу та креативність для виконання цих завдань. |
8. |
19.01.2024р. |
б) Гра «Моя суперсила» |
Мета: показати дітям, що вони мають у собі силу долати страхи й перешкоди. |
Алгоритм проведення заходів з педагогами
№ з/п |
Дата проведення |
Назва заходу |
Мета заходу |
1. |
18.01.2024р. |
Семінар-практикум «Формування і становлення образу «Я» - важливий аспект зміцнення психологічного здоров’я дитини» |
Мета: надати теоретичні знання педагогам для реалізації на практиці особистіно-орієнтовної моделі виховання дітей . Спрямувати навчально-виховну роботу педагогів на ознайомлення дошкільників з організацією людської істоти взагалі і образу- «Я»- зокрема. |
2. |
22.01.2024р. |
Тренінг «Збереження психологічного здоров’я педагогів. Психологічне самопочуття вихователя» |
Мета: усвідомити поняття психологічного здоров’я, з’ясувати чинники, які впливають на стан здоров’я; знизити рівень тривожності, вчити нових стратегій поведінки в психотравматичних ситуаціях. |
3. |
25.01.2024р. |
Ділова гра «Дитячі страхи, стреси. Чому вони виникають?» |
Мета: з’ясувати вплив стресових ситуацій на організм і психіку дитини, оволодіти прийомами релаксації та аутотренінгу, розвивати навички подолання негативних емоцій. |
Алгоритм проведення заходів з батьками
1. |
26.01.2024р. |
Консультація з батьками старшої групи «Ромашка»: «Безболісно готуємо дитину до школи». |
Мета: надати поради батькам щодо психологічної підтримки дитини в період адаптації та підготовки до шкільного навчання. |